Een meet-ochtendje

Ja, ik was er helemaal klaar voor!

Samen met Loes ging ik vandaag plekken spotten om te bebreien.

Dat vergde meer voorbereiding dan je zou denken… Immers: morgen wordt Loes geïnterviewd over ons idee. En natuurlijk wil ik niet alleen wildbreien, nee, ik wil anderen inspireren hetzelfde te doen.
Dus, bedacht ik me gisteren eigenlijk al, we moeten een slogan.

Vanmorgen viel hij me in: “Bebrei Nijmegen!” Even gecheckt en ja, de weblognaam is nog vrij dus vanmorgen vroeg maakte ik de blog bebreinijmegen .

De mensen die via Twitter reageerden op onze enthousiaste oproepen willen we immers vertellen wat de afmetingen van de lapjes moeten zijn. En ook is het natuurlijk heel erg leuk als er een virtuele plek is waar bijvoorbeeld foto’s kunnen worden geplaatst met mensen die een wildbreiplek spotten in Nijmegen.

Ook bedacht ik dit: labels met het webadres erop.. Zo kunnen ook mensen die in de stad rondlopen en nog nooit gehoord hebben van wildbreien, ergens terecht!

(en zeg nou zelf, die hartjes zien er cute uit!)

En nu ik tóch in de stad was, ben ik toch maar even op mijn gemakkie rondgelopen. En heb ik een bos bloemen gekocht…

Dus ook doel 17 en doel 67 hebben aandacht gekregen!

17. Regelmatig, dus zeg maar een keer of 30, een bos bloemen voor mezelf kopen. Of, nog beter, plukken, uit eigen tuin of uit de berm ergens. Nee, ik laat de tuin van de buren met rust! (1/30). 


67. Ik woon in een hele leuke stad maar ik kom er eigenlijk nooit. In het centrum dan. Dus laat ik mezelf maar eens ten doel stellen dit zo eens in de maand wél te doen. Bijvoorbeeld naar de biologische markt op zaterdag. Of naar de kringloopwinkel die er vlakbij zit. Of een terrasje pikken of aan de kade gaan zitten en de boten voorbij zien komen. Maandelijks… dat is dus in totaal drieëndertig keer. (1/33).

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in 1011001, wildbreien. Bookmark de permalink .

Wat vind jij daarvan?

